måndag, juli 10, 2006

bajsa

Jag som bara skulle skära bort lite limrester som vi lämnade den allra första nybörjargolvläggardagen. Slant lite (verkligen pisslite) med kniven och skar bort ett jack i en av de första plattorna vi limmat på plats. Kuken oxå!

Så nu har jag tjongat kniven under plattan och rivit och slitit och slutligen fått bort plattan. Nu ligger där ett jobbigt lager lim som på nåt sätt måste bort innan jag kan sätta dit en ny fräsch platta. Kanske bäst att jag karvar bort det limmet när jag är på lite bättre humör (och då är jag faktiskt inte arg alls, snarare lite uppgiven).

Att jag hade lagt sex utskurna bitar precis innan och karvat bort limrester från området bredvid fem av sex plattor är liksom mer eller mindre bortglömt just nu. (Jag borde ha torkat bort limmet direkt, men jag fattade inte att det var jävla bråttom. Om jag hade gjort det skulle jag inte ha behövt göra bort mig och bli irriterad ikväll.)

Ja ja. Tappade lusten att lägga mer golv ikväll i alla fall. Nu ska jag dricka brunt guld, böla lite och sen lägga mig och gräma mig över att jag inte kunde ha varit ännu mer försiktig. Det kunde jag faktiskt ha varit.

Eller, jag börjar med att dricka brunt gult och sen får jag se var det landar...

Inga kommentarer: