torsdag, juli 06, 2006

hammarby spökstad revisited

spökstaden
Var i sjöstaden en sväng. Nu är det liv och rörelse där men jag får fortfarande nån obehaglig känsla när jag kollar på husen. Jag tänker på American Psycho-lägenheter. Jag tänker på Nio och en halv vecka. (Fan, jag vet inte hur jag gör 1/2-tecknet på Mac:en...)

Jag tänker med andra ord på sex och videovåld. Det har nog mer med mig att göra än själva området, antar jag.

Och jag vet, det är helt hjärndött att låtsas att sjöstaden är en spökstad. Snart är det säkert hetare än Götgatsbacken.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Macarnas tangentbord hade alltid tidigare den där tangenten längst upp till vänster där halv-tecknet fanns med, men man kunde aldrig skriva det. Att kunna göra ?-tecknet har alltid varit viktigt av någon anledning. Bloody ½-wits.

(Undrar hur det där ser ut när Bloggers kommentarsystem har processat det?)

superkryp sa...

Det ser fin-fint ut. :)

Anonym sa...

Jo, fast äpple-tecknet blev ett frågetecken hos mig, i Safari.