måndag, juli 10, 2006

känna igen kändisar

Idag, i en affär på Söder, såg jag hon, den där tjejen som blev frk Sverige ett år för rätt många år sen och senare skådespelerska.

Jag kommer inte ihåg vad hon heter och jag är inte "riktigt hundra" på att det var hon. Hon som jag inte vet vad hon heter (inte än, men snart).

Hur som helst. Nu stod hon där och jag kände igen henne, som jag så ofta gör med kändisar av olika kaliber. Jag känner ju igen henne lite, kändes det som. Men varifrån? Sitter hon i Konsum-kassan? Har vi jobbat ihop för en massa år sen? Näe, jag vet inte, men vill gärna veta. En stund senare brukar jag alltid komma på att det var den eller den människan, oftast känd från teve.

3 kommentarer:

Trebarnspappan sa...

Gick i Östersund, där jag känner en del folk, litegrann. Såg två jag kände igen och sträckte upp handen till ett "Hallå".

En sekund senare insåg jag att det var Kajsa Bergqvist och Måns Herngren iförda varsin pälsmössa. Nice!

Jedin sa...

Tror hon hette Petra? // stenkoll på kändiseliten..

superkryp sa...

jedin: Just precis. Och nu när jag kollade på bilder så ser jag att det var hon, och ingen Konsum-kassörska (vad jag vet).