torsdag, juli 27, 2006

mm-hm

Apropå ett ord. Jag såg att John Ajvide L skriver »mm-hm«. Jag brukar skriva »uhumm« men ingen brukar förstå mig. Förstår man »mm-hm« men inte »uhumm«? De tror att jag menar »uh-huh«. Men det gör jag ju inte. »Uh-huh« betyder ju (typ) »Eller hur!« »Uhumm (eller mm-hm som John A L skriver)« betyder ju »jaha...?!«

Fan vad krångligt det blev. Nu ska jag testa att springa av mig lite dödkött i stället och se om det är mindre krångligt. Sigur Rós, Thåström, a-ha, Reeperbahn och Depeche Mode ska hjälpa mig lite på vägen. Kom igen gubbar!

Senare borde jag dricka en öl nånstans. Det var ett helt liv sen jag gjorde det senast.

PS Ikväll ska jag fan-i-mig läsa på om punktuationen vid citat och punkter och skit... Sur gubbe.

5 kommentarer:

Anonym sa...

att springa till sigur ros måste ju vara speciellt.

superkryp sa...

Att springa över lag är speciellt. Inget för mig. Var inte ens ute trekvart och höll på att bli galen redan efter en kvart. Jag trodde att man lät bli att tänka/spekulera/fundera/grubbla/oroa sig när man sprang. Men så var det inte (för mig), så njae.

MEN. Att springa till just låten »Glosoli« gick väldigt bra. Konstigt nog.

I stort sett menlös sa...

"Uhumm" låter som om man påkallar uppmärksamhet, harklar sig, typ "hallå där!"
"Mmhm" är för mig "jaha..?"

Nån jag känner brukar som du alltid skriva "Uhumm" och även om jag veeeet blir jag lite förvirrad.

Anonym sa...

och jag tolkar "uhumm" som lite stöddigt typ... "jaha säger du det du". "mm-hm" har en positivare klang i mina ögon.

superkryp sa...

Okej. Mm-hm kör jag med då. ;p