onsdag, juli 19, 2006

mat - jag fattar inte

Jag tycker att vi käkar och käkar och käkar, men hur det än är så har vi bara käkat frukost och middag.

Jag fattar inte vad som hände med lunchen.

Att vi käkade ett gäng bullar vid fyrasnåret räknas nog inte som lunch (inte i farmors bok iallafall).

Så nu, snart halv elva, känner jag mig hungrig som en varg. Så jag fjuttar ner två mackor i brödrosten, inser att jag inte måste äta två mackor bara för att jag skulle ha gjort det förr så jag slänger ena mackan (färdigrostad tyvärr).

Jag skäms att erkänna att jag nuförtiden förstår folk som räknar kalorier (eller points) på allting de petar i sig. Tyvärr är jag för lat. Jag behöver ett enklare knep. Typ, en macka till frukost, två mackor till lunch, två till middag. Jag inser att det inte blir så varierad kost men fatta vad lätträknat!

Inga kommentarer: