söndag, juli 02, 2006

möhippor

Det här med möhippor.

Ni klär ut er bästis, det är en massa junk hon ska ha på sig och det är en massa saker hon ska göra, typ sälja kådisar/kyssar/etc. Sen går ni en bit ifrån den blivande bruden för att det är så jävla pinsamt att hon är utklädd med vad-man-nu-har-valt-för-utstyrsel och ser förjävlig ut. Mitt tips är att ni låter bli att klä ut henne överhuvudtaget om ni inte tycker att det är roligt (eller åtminstone låtsas att ni tycker att det är roligt). För hon ska i alla fall gifta sig. Ni är bara idioterna runtomkring. Den här gången. Nästa gång är det kanske ni som är utklädd, för det måste så klart gå hela varvet runt av nån jävla anledning.

Mitt tips är i stället att lära er av den late. Gör nåt roligt i stället. Nåt som hon tycker är roligt men kanske framför allt, nåt som ni tycker är roligt!

5 kommentarer:

FiaMeKnuff sa...

Svensexor är inte mycket bättre dem kan jag tala om. De senaste dagarna när jag jobbade har det kommit in två stycker svensexor i butiken, och ahn som ska gifta sig får några hundra att köpa kläder för..

Anonym sa...

jag hoppas att jag INTE råkar ut för nåt sånt tjafs. jag vill ha det trevligt och roligt! (om det nu blir nåt alls förstås...)

superkryp sa...

kpist: Haha. Värsta gubbfesten blir det i så fall! ;)

fiameknuff: Vad könsrollsnormativ ( jag var i bloggenn. Boring. Jag tänkte nog så för att jag precis igår såg en sån möhippa komma gående. Två deltagare gick och pratade i mobilen... Jag fortsätter väl vara könsrollsnormativ då. De flesta svensexor jag har varit ungefär på motsvarande sätt men grabbgänget brukar vara fullare och skratta grabbtöntigt åt snubben som ska gifta sig.

sara: Det beror på hur töntiga vänner man har. :) Det går säkert bra! ;)

ande sa...

Det är då man fattar om man har idioter till vänner.

I stort sett menlös sa...

Nä, fattar inte alls.
Det är inte roligt för; den som ska gifta sig, de som anordnat spektaklet, eller allmänheten.
Bara fullständigt dumt.