tisdag, juli 11, 2006

hårdvara vs. mjukvara

Nioåringen kommer på att han vill spela Sims 2, nu när det är en jävla massa månader (eller kanske till och med nåt år?) sen han spelade det sist, och några färre månader sedan jag avinstallerade det.

Eftersom datorn inte är uppgraderad på ett par år så är hårddiskutrymmet begränsat (Ja ja, det kan ha att göra med allt junk som ligger där oxå, som jag ska rensa nån gång, nån gång när jag får tid och lust på samma gång.)

Nu hittade jag i alla fall skivorna, så nu installerar jag om spelet. Men tänk vad skönt det hade varit om jag inte hade avinstallerat skiten överhuvudtaget...

Precis nu inser jag att titeln borde vara hårdvara vs. hårdvara. Jag älskar stora hårddiskar och jag älskar dvd-brännare, men jag HATAR att leta efter cd- och dvd-media.

Fråga: Överhuvudtaget eller över huvud taget? Båda är godkända, men vad tycker ni ser snyggast ut? Jag är inte så förtjust i särskrivning men min gräns går ungefär vid ordet inatt. Idag och ikväll skriver jag utan att tveka. Men inatt. Njaeee... Det tycker jag nog inte att det heter. I natt, skriver jag. Än så länge. När särskrivarna flyttar fram sina posteringar ytterligare, då börjar jag med inatt oxå.

6 kommentarer:

Trebarnspappan sa...

Jag hatar nog särskrivningar mer än du hatar att leta efter CD- och DVD-media. Jag håller på *shit, mac-tangentbord (hos en kompis), hade tänkt göra html-kod för kursiv text på* "Över huvud taget".

Gillar Lindströms skräckexempel; röd hårig flicka.

Anonym sa...

jag röstar på överhuvudtaget

ande sa...

Kassa medarbetare är min favorit.

Anonym sa...

en av mina stående favoriter är brun hårig sjuk sköterska.

plus det som en kollega hittade i en presentation på spraydate: söker sex intresserade tjejer.

Antira sa...

jag hatar särskrivningar själv, men orden "i dag", "i morgon" och "i natt" ska tydligen inte skrivas hop. tänk dig "i eftermiddag", det ska vara samma regler som gäller tydligen. har jag läst. ;) fast jag skriver själv väldigt inkonsekvent, ibland skriver jag ihop dom och ibland inte och guuud vilket virrigt inlägg. jag fattar knappt själv vad jag har skrivit..

Anonym sa...

Överhuvudtaget