tisdag, maj 09, 2006

lite rädd

Blev nyss uppringd av styvfadern. Han ville berätta nån historia - och jag tror inte att det var en "rolig historia" (den om en rysk, en tysk och en Bellman) han ville berätta. Men precis när han skulle börja berätta var det någon på hans arbetsplats som sökte honom och vi var "tvungna" (han var tvungen och jag kunde pusta ut) att snabbt avsluta samtalet med ett "vi hörs senare".

Eftersom jag känner honom rätt så väl tror jag att det han kommer att berätta är en historia från verkliga livet om nån i min situation, en historia som troligen slutade "lyckligt". Han menar väl, det är jag faktiskt övertygad om.

Men eftersom jag egentligen inte orkar höra fler historier från verkligheten (oavsett hur lyckligt de än slutar!) vill jag bara stänga av telefonen och vara oanträffbar resten av dagen.

6 kommentarer:

superkryp sa...

Grejen är att jag är förberedd nu och samtalet kommer att komma. Snart eller ikväll. Då föredrar jag ändå att det kommer under dagen...

Catherine sa...

fråga honom om det är en historia av den karaktären du befarar och be sedan milt men bestämt att han låter bli att berätta

superkryp sa...

Mejlade honom. Så nu väntar jag bara på samtalet som oftast kommer som svar (på mejl) från den generationen. Undrar när de hittar svara-knappen?!

superkryp sa...

Okej, det var inte det, det var nåt mycket mycket trevligare. Men vi berörde så klart ämnet... ;p

FiaMeKnuff sa...

Men vad var det för historia då?? Nu blev jag ju jättenyfiken!

superkryp sa...

Fråga kpist. De har säkert fått höra samma historia, i princip. :)