torsdag, maj 11, 2006

fräck i truten

Nu tänkte jag skriva att nånting som omnämndes i en blogg var "ollad", i en kommentar till en blogg jag brukar läsa.

Men nu blev jag lite feg, för att jag inte vet hur fräck i truten det är okej att vara på en persons blogg, när man inte känner personen men känner en som känner personen i fråga och nyligen fick en hyfsat pejl på att det nog skulle vara okej (bara blogginnehållet visar nog att kommentaren är typ förväntad). Dessutom var det nog det (eller nånting liknande) personen själv hade tänkt ändå.

Inte för att det är så roligt att skriva en kommentar som man förväntas skriva. En sådan - helt oväntad - kommentar (i alla fall från den personen, mig alltså) får i bästa fall bloggskrivaren att röra lite på läpparna. Vad som skulle kunna hända i sämsta fall vet jag inte. Jag vill inte spekulera för mycket heller...

Hur som helst:

"Vi kan nog räkna med att besökarna förstod - eller åtminstone borde ha förstått - att 'ollning av buffé' stod med på någons att-göra-lista inför tillställningen."

Äh, det blev kanske bara pubertalt (i bästa fall) och/eller tråkigt (i sämsta fall)... Tur att jag aldrig skrev det då!

4 kommentarer:

Anonym sa...

mycket förvirrande. jag chansar på att det är ett av mina alster som föranlett detta grubbleri. rätt eller fel och pubertalt eller inte så kan jag nog tänka mig att ollning förekom på en av mig omnämnd buffé. tycka vad man vill om det.

superkryp sa...

Mm, det var precis den av dig omnämnda buffén jag tänkte på. Hustrun påpekade att det inte skulle ha varit första gången någon ur den här familjen pratade om ollning med dig heller. (Det känns något, jag vet inte vad...)

Anonym sa...

Hustrun din pratar så mycket så om hon har talat om ollning med mig så har jag tydligen glömt bort det. Om ollningen togs upp i ett utvecklingssamtal så finns det ju nedtecknat, som tur är.

superkryp sa...

Det är inte helt otänkbart att det togs upp under utvecklingssamtalet. Kolla igenom anteckningarna. ;)

Hon har en bild av sig själv som tystlåten, men jag har aldrig hört att hon är tyst. :D