fredag, februari 23, 2007

dansa?

Drack ju lite öl på jobbet igår. Helt plötsligt började de spela riktigt bra musik. De spelade "I don't feel like dancin'" med Scissor Sisters. Folk började dansa, vilket fick mig att börja tänka.

När jag var liten, i ettan, tvåan eller trean, på en klassfest dansade jag för första gången offentligt. Vi fjantade oss lite och körde typ samma dans som Ola Salo gjorde i melodifestivalen. Vi smällde dessutom ballonger med salta pinnar. Mycket roligt.

När jag var ungdom dansade jag inte överhuvudtaget.

När jag blev äldre, vuxen, dansade jag på nåt sätt. Säkert dåligt, men relativt obesvärat ändå, tror jag.

Nu, när jag känner mig (kanske är...!?) gammal, dansar jag inte alls.

Jag vet inte hur jag skulle vilja kunna dansa, men lite svalt, snyggt och avslappnat, antar jag.

Jag hoppas att det framgår att jag pratar om självdans och inte pardans... Jag får väl jotjoba (youtube:a) efter lite discodansfilmer, eller nåt.

5 kommentarer:

vedeldad sa...

Det finns en mycket bra dansvideo - tisko tanssit. Jag tror att den visades på 100 höjdare för något år sedan. Den stilen brukar jag köra :-D

Miffo Maria sa...

Är det inte lite mer jotjuba?

Jag har bara dansat obesvärat en gång. Det var ett halvår sen. Schlagergolv på tjejfest. :)

superkryp sa...

vedeldad: Måste nog kolla igen, men det känns som att det är lite over the top.

m/56: (jotjuba) Mm, det kanske det är...?

Miffo Maria sa...

56??? :p

superkryp sa...

Oj då, 11 upp! Jag skyller på min brutna arm... ;)