måndag, februari 05, 2007

klocka eller inte klocka

Jag har blivit sugen - för jag vet inte vilken gång i ordningen - på att köpa en klocka.

Jag och mrs vann en Breitling i Steffos program en gång i urtiden (ka-bom-tjoff). Jag hade klockan på mig, dag och natt, i flera år men pantade den (istället för att sälja den) när jag tröttnade på den och fick en schysst slant som jag satte sprätt på.

Nu är jag sugen på att ha en klocka igen. Kollade lite på lunchen men blev snabbt mätt. Jag hittar inte en enda klocka jag skulle kunna tänka mig. Funderar på om det räcker med mobilen i fortsättningen oxå... men det känns inte som att det gör det.

Vad tycker ni, armbandsur eller inte? Digital eller analog? Jag menar inte att ni ska bestämma åt mig, alltså, utan tala om hur ni resonerar. Nu när jag ber er.

10 kommentarer:

I stort sett menlös sa...

Tycker klocka kan vara rätt snyggt faktiskt. Föredrar nog en analog även om jag inser att det kanske är rätt retro-coolt med digitalt.

Emma sa...

Jag köpte faktiskt en klocka förra veckan, efter att inte ha haft klocka på mig - förutom på mobilen alltså - på många många år. Jag köpte en analog herrklocka, för att den kändes lite old school fulsnygg och klumpig på ett ganska trevligt sätt.

Jag köpte nog mest klocka för att den är enklare att snabbt kolla vad klockan är utan att behöva gräva i fickor + att det är ganska snyggt. Ungefär så. (Plus att jag behövde kunna kolla hur länge jag höll låda på en föreläsning utan att ha en mobil på som riskerade att fucka med ljudanläggningen. Plus att man ser den i biomörkret utan att behöva störa andra med mobiljuset. :) )

superkryp sa...

emma: Vad köpte du för märke? :)

Emma sa...

Casio, herrklocka med svart urtavla på ur & penn för halva priset. Inget särskilt med andra ord. Men jag tycker den är rätt (ful)snygg och enkel.

Miffo Maria sa...

Jag hatar armbandsur och armband. Blir irriterad och tröttnar snabbt. Meeeen... Jag är kär, kär, käääär. NOOKA! http://www.nooka.com/
Eller kolla in dom på zoovillage! Namnam... :d

Puckohue sa...

Jag hade skitgärna haft armbandsur om jag inte fått ont av det. Inte för att det behövs, för man har ju alltid mobilen ändå, utan för att det kan vara snyggt/roligt. Som denna eller några av dom här.

Men det finns ju skitmycket att välja på.

superkryp sa...

m/45: De var ju så/för dyra!

puckohue: Jag har funderat lite på en sån som härmar gamla 70-talsklockor, med LED, som man måste trycka in en knapp för att se vad klockan är. Men... grundidén är att det ska vara slöare än att kolla på mobilen och helst lite (ful)snyggt.

Jag tycker att det är ett stort problem att det finns så skitmycket att välja på. Jag skulle vilja att det bara fanns en klocka man "fick" ha. Hi hi.

Emma sa...

Av en helt sjuk slump hittade jag min pappas svincoola gamla, fyrkantiga och helt silvriga, analoga 70-tals-Seiko i en låda när jag städade igår. Retar mig lite nu att jag köpte en ny. Oh well. Nu har jag en assnygg och en fulsnygg. :)

superkryp sa...

Förlåt men... apa!

Emma sa...

tihi pilutta dig!