onsdag, februari 14, 2007

spänningshuvudvärk

Fick spänningshuvudvärk när jag började tänka på vad som kunde ha gjorts annorlunda förra året, om man vetat om att tioåringen tyckte att det var "det" som var nyckelhändelsen (Inget spännande egentligen men jag skriver inte vad ändå, men heh, det kanske mrs gör....?! Det är inte nåt som jag trodde skulle kunna få stora konsekvenser som det har fått, om det nu är det som ÄR nyckelhändelsen), alltså det som gjorde att han vantrivdes i skolan, den senaste vändan (som håller i sig) av vantrivsel.

Jag inser oxå att han kanske inte kan nejla orsaken, men om vi hade legat på, kanske det kunde ha utvecklats åt ett annat håll, menar jag.

Hade jag gjort någonting annorlunda om jag INTE hade haft hjärnan fullproppad med det jag TRODDE var viktigast just då? Eller hade man annat att tänka på just för att man ville slippa tänka på det man borde ha tänkt på och därför tänkte på/gjorde någonting annat istället?

Det tänkte jag på idag, istället för att skriva upp viktiga datum i kalendern.

Det behöver jag fortfarande träna på. Att fundera mindre på sånt jag ändå inte kan andra på...

Det känns oftast mer okej när jag skrivit av mig iallafall.

1 kommentar:

Emma sa...

Fast när man funderar på något kanske man i framtiden inte gör om samma sak - om man nu inser att man gjort ett misstag. Annars kanske man i sitt funderande kommer fram till att det inte gick att göra annorlunda - och då är ju funderandet också på sätt och vis en investering i framtiden. Eller hur? ALLT funderande är så klart inte bra, men ganska mycket av det. Tror jag.