lördag, februari 03, 2007

in- och utpassering i t-banan

Förut (kanske nu med) fanns det en liten blänkare om att inpasserare (eller var det utpasserande?) hade företräde in till perrongerna.

Nyss stod jag och kom inte in till perrongerna för att det rapade ut folk genom spärrarna.

Så nu undrar jag. Finns det någon VETTIG anledning till att man ska passera samma spärrar om man ska in som när man ska ut? Jag förstår givetvis att man inte kan ha samma lösning som förr, med öppna utvägar. Men är det inte bättre att alla som ska ut köar till bestämda utgångar och alla som ska in köar till samma ingångar?

Fel forum? Mm, jag vet... Men kalla det en tankesmedja i miniatyr.

2 kommentarer:

vedeldad sa...

Du har helt rätt så klart, det blir lite konstigt att försöka komma in trots motstånd från utpasserare. Men är inte det här sånt som 40-talister ska klaga på :-) Men du och jag är ju snart där...

superkryp sa...

Ha ha. Jag övar... :/