torsdag, februari 15, 2007

tattoo you


Bild snodd av Vanja.

Drömde att jag skulle tatuera in en lista av något slag på utsidan av händerna.

Det sista jag tänkte på innan jag somnade igår var att tioåringen ska ha en hjälm med sig till skolan imorgon. Jag skrev upp det på handen (fast jag egentligen har slutat använda handen som post-it-lapp).

Hur som helst.

Jag kommer ihåg hur jag satt hos tatueraren och han fyllde i min fula handstil. Helt plötsligt ser jag att jag har stavat PETER MURPHYS namn fel. Det står Peter Murphay. Jag hinner säga till tatueraren innan han nålar in det. Puh.

Sen ser jag att hela listan är felstavad. Riktiga t9-felstavningar... och sen vaknar jag.

Inga tatueringar på händerna. Puh igen.

4 kommentarer:

Miffo Maria sa...

Vem är det som har en handlingslista intatuerade? Det är nån svensk.. hm...

Vanja sa...

Skrid tillhandling!

Catherine sa...

m/45 - helene billgren. Ernst fru.

Miffo Maria sa...

Tack Catten! :)