söndag, februari 18, 2007

övning ger färdighet + städning

När vi droppade nyheten om att vi ska åka skridskor idag med gick tioåringen i taket... Han trodde att det fick räcka nu, att han kunde åka tillräckligt mycket för att vi skulle sluta gnälla, typ. Hmm. Svårt med peppning.

---

Det är stökigt hemma. Jag får lite gamla Mr. Hyde, Mr. Superhyde-vibbar.

Hallen: Tre par skridskor, en snowracer, tusen par skor, en trummaskin, ett gäng väskor ligger och skräpar.
Vardagsrummet: Tre skridskokartonger, en bärbar dator, tv-spelskontroller i soffan och på pallen.

Jag borde ta hand om det, antar jag, men det är oöverstigligt, just nu.

...och om jag hade plockat undan junket i stället för att skriva om det skulle det vara bortplockat redan. Nåja.

2 kommentarer:

Emma sa...

Städningen kan få en att må så sjukt, sjukt mycket bättre. Gjorde nyligen en storstädning som tog typ två hela dagar. Rensade lådor, hyllor och garderoben och packade upp väskor som (tydligen) stått ouppackade sen maj förra året. M fick astma av allt damm som rördes upp, och har så här några dagar senare fortfarande känningar för att det fortfarande inte har landat. Sjukt skönt att kunna se golvet dock - och man slipper gammal lurig stress över att man INTE städar och har städat omkring sig. :)

(Förlåt, jag börjar känna mig som en kommentarsstalker till la famiglia superkryp.)

superkryp sa...

Jag håller med. Det kan vara sjukt skönt att städa (nu för tiden).

(Snälla fortsätt att kommentera!!! :D)