onsdag, februari 07, 2007

fattar inte (telefoni)

Rätt ofta i jobbet ber jag de som ringer att skriva upp ett (telefon)nummer.

Jag frågar "har du papper och penna?" (Mm, lite som på teve när jag var liten. Då skulle man alltid vara beredd med papper och penna.)
När de hämtat p & p börjar jag säga det de ska skriva upp, börjar jättemånga av dem som ringer säga "vänta, jag skriver". Alltså precis när jag börjar säga det de ska skriva.

Men för helvete, brukar jag tänka, jag har ju inte sagt nåt än! Men just i detta nu inser jag att de först skriver upp det de borde ha skrivit innan de ens ringer samtalet från början.

Lite som dem som börjar packa sina varor medan kassapersonalen slår in varorna, istället för att betala och sen packa.

Det är nog det att jag är trött på att vänta. Punkt. Skit samma vad det gäller...

1 kommentar:

I stort sett menlös sa...

Bara det där med att ringa till Bredbandbolaget, Skatteverket, Banken, Kundtjänst på Telia osv, utan att dessförinnan tagit fram papper och penna retar mig. Jag lever fortfarande kvar i när-jag-var-liten-tv-åldern. ;)