söndag, februari 04, 2007

half nelson

Igår stannade tioåringen kvar hos syrran efter en fika. Jag var egentligen sugen på att gå på bio igår kväll, men i stället käkade vi finfina köttbitar på Mississippi Inn.

Idag kom vi på att vi kunde se nån rulle innan vi hämtade ungen. Vi velade mellan en drös filmer, eftersom vi tyvärr så sällan går på bio nuförtiden.

Hur som helst.

De filmer vi velade mellan var The Queen, Marie Antoinette, Half Nelson och Parfymen (tror jag). Till slut bestämde vi oss för att se The Queen. Vi gled in på Victoria tio i tolv och bad om två biljetter till halv ett. Slutsålt! Jag som trodde att folk inte går på bio längre...!? Menjallafall... Tio minuter senare satt vi och kollade på Half Nelson. Fan vad bra den var. Jag visste ju att film-Emma har "bra smak" (= en smak som är rätt lik min smak, ha ha), men ändå tänkte jag att, hmm, The Queen borde ju liksom vara bra och Halvnelson... jo rå, men jag vet inte riktigt om jag pallar idag och...

Ibland kan det vara bra att ödet andra biobesökare bestämmer vad man ska se.

1 kommentar:

Emma sa...

Åh, vad roligt att höra att ni tyckte om den! Jag vil gå och se om den!

(Och om du har ungefär samma smak som jag, skippa Parfymen... :) )