tisdag, maj 02, 2006

mobiltelefonani

S har de senaste månaderna fått upp ögonen för mobiltelefoner. Alla hans kompisar har nallar men inte han. Jag tycker egentligen inte att en nio - tioåring behöver en mobiltelefon. Det fattar ju vem som helst att han kommer ha ännu svårare att intressera sig för skolan om han har en nalle att leka med.

Hur som helst har vi snackat om att han kanske ska få en under sommarlovet. Började då dessutom kolla om det kanske var dags för mig att köpa en ny oxå. Den gamla funkar så dåligt efter ett bad i blomvattnet (som katterna ställde till med på köksbordet under påsken). Inser dock att jag tycker att det är jävligt ointressant med mobiler nu... Först ointresse för att käka och nu detta. För försöka trösta mig med att jag fortfarande går igång på digitalkameror och iPodar.

Förresten... Idioten som springer runt med Caesar-krans, slängkappa och kortbyxor, och som visslar i en jävla visselpipa. Honom måste det väl ändå vara skottpengar på?! Allvarligt talat.

Inga kommentarer: