söndag, maj 07, 2006

ombytlig, eller nåt

Trogna läsare kunde läsa att jag bokade av min klipptid precis nyligen. Låta håret växa, hette det. Sedan dess har jag tänkt både en och många gånger att det var korkat gjort.

För nu när jag kollar mig i spegeln undrar jag om det var så klokt. När jag har klippt mig brukar jag vara helnöjd i ungefär tre veckor och sedan missnöjd i ungefär tre veckor och sen börjar det om.

Igår, när jag såg början av "American History X", funderade jag igen på vad jag skulle kunna ha för frisyr. Det ser ju så trevligt ut med Edward Nortons (rollfigur som nassesvins) stubb. (Jag vet att frisyren inte har med filmens budskap att göra och att jag troligen är ofräscht ytlig som ens funderar på just en sån sak när filmen tar upp så viktiga fråga, etc... Så, stäm mig.) Men stubb växer så jävla fort och snart är det snarare ludd än stubb och luddskalle är värre än döden och att klippa sig själv är inte heller det roligaste livet har att ge.

trainspottingEn annan kort frisyr som jag lätt skulle kunna tänka mig (och som ser trevlig ut om man har pollisar) är Ewan McGregors frilla i Trainspottning. Men det funkar inte för mig, för...

Jag har inte (och kan inte ha) polisonger. Om jag kunde det så skulle jag nog alltid ha värsta Elvis-ekorrarna. Nu vet jag inte vad jag ska göra.

Har ni några snygga frisyrtips som inte kräver polisonger? (Eller går ni igång på vad som helst med "handtag" ?)

Inga kommentarer: