lördag, oktober 21, 2006

ettor och nollor

Nu, bara för att det är så lätt att göra digitala kopior av allting, har jag nästan allt i flerfaldiga upplagor. För om en cd/dvd går sönder finns samma junk på minst en cd/dvd till och sannolikt i någon av datorerna oxå.

Det är ju rubbat.

Jag har »bara« en 60 GBs och en 160 GB hårddisk i ena datorn och i iMacen tror jag att det bara är 80 GB.

Om jag slängde alla dubbletter skulle jag ha hur mycket fritt utrymme som helst.

Men tänk om det där pajar. Då är jag kokt (och stekt).

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser upp till dig. Verkligen. Jag har tappat allt viktigt så många många gånger just för att jag inte har gjort som du. Snart ska jag börja mitt nya liv och skapa kopior av allt.

Anonym sa...

Man sparar ju väldigt mycket crap känns det som, helt i onödan oftast känns det som.

ninni sa...

Jag känner igen problemet - om det nu är ett problem, alltså. Det finns vissa saker som jag skulle bli helt otröstlig om jag blev av med.