lördag, oktober 14, 2006

sushi med julkänsla

Köpte sushi på Hattori sushi devil efter tips från Biggis.

A S G O T T !

Men (eller och eller stort N i några), några av bitarna var beströdde med yttepytte saffran (gott om man gillar saffran men jag har dåliga erfarenheter av saffran i mat, så jag gillar bara saffran i lussekatter, hrm, saffransbullar), vilket fick mig att känna julkänsla. Förr skulle jag ha jublat högt över att känna att julen »snart« är här men nu känns det mest jobbigt.

Så nu har jag två månader och tio dagar på mig att få den rätta julstämningen att infinna sig.

ps. Börjar tröttna på gåsfötterna. Kanske borde sluta med dem...?! Pretto men gulligt men jobbigt men finare men, etc.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan jag saknar verkligen riktig sushi häruppe, det enda som finns är typ på Ica. :(