tisdag, oktober 31, 2006

slöläser bloggar

Fy fan vad less jag är på bloggare som är så självgoda, som gnäller och gnäller och gnäller på andra och verkar trivas så jävla bra med sig själva.

Det är bara ett klick bort för att slippa läsa skräpet och ändå kan jag inte låta bli att läsa lite till. Jag tror jag försöker hitta nån uns av trevlighet hos dem, att det är det jag letar efter. Att de nånstans skriver, JAG SKÄMTAR JU BARA! LUGNA NER DIG, DU MEDELMÅTTIGE MAN SOM HAR DEN STORA ÄRAN ATT LÄSA MIN BLOGG! SKOJA BARA IGEN!, men det kommer aldrig. De är på det sättet, bara på det sättet och inget annat än på det sättet. I alla fall på bloggen.

Och jag då?

Jag hoppas innerligt att jag inte framstår som att jag är on top of the world. Med alla mina nojor och all min ångest så tvivlar jag på att ens någon stackars läskunnig kuf tycker att jag verkar må fina fisken och sparka på de icke simkunniga.

Men missförstå mig inte!

Jag älskar att läsa folk som gnäller, gnäller och gnäller oxå men bara om de inte tror (har en sån jargong på bloggen) att de är så jävla bäst själva. Glimten i ögat, alltså. Ska det vara så jävla svårt? Äh, jag vet inte. Det är väl det.

Nästa gång får jag väl klicka mig därifrån. Det här är ju skitjobbigt. De är dumma i huvet, klick, nu gick jag vidare i livet. Klick, alltså.

Och nej, det är ingen som brukar läsa här (och kommentera) som passar in på beskrivningen. (Tycker jag i alla fall!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag AVSKYR gnäller-på-alla-andra-är-bäst-själva-bloggarna!
(Men känner att jag int rktigt kan gnälla på dem. Argh.)

Urologen sa...

Jag håller med föregående talare.

Men jag måste lägga in en brasklapp också - att jag håller med kan bero på att jag äter medicin. Jag har nämligen en känsla av att jag själv är, eller iallafall har varit, en riktig jävla gnällspik som är extremt mycket bättre själv.

Catherine sa...

jag känner mig hemskt träffad och ska aldrig mer gnälla på andra utan uteslutande fortsätta gnälla på mig själv

ande sa...

Det är ju den enda kommunikationen somliga har.
Hellre bloggnäll än trappuppgångsgnäll.
Jag bodde granne med en In de Betou förut som gnällde så mycket att en av mina vänner trodde namnet var synonymt med gnäll!

Men man kanske kan säga till dessa självgoda bloggare:
-Skriv en vanlig jävla dagbok istället, så vi slipper läsa!