lördag, oktober 28, 2006

ärligt

Snubben på piercingstället frågade hur läget var. »Jorå«, svarade jag. »Själv då?« »Sådär«, svarade han ärligt.

Konsum lite senare. Träffar rocksnubben som jag inte känner men som jag, av anledning jag förklarar strax, började hälsa på för några år sedan. (Han har barn i samma skola och vi mötte varandra flera gånger samma dag och till slut nickade vi ett hej. Senare förstod jag att jag nog kände igen honom från ett skivomslag. Nåja.)

Jag har hittills (i princip) bara nickat eller sagt ett hej, men idag skulle jag försöka mig på ett »läget då«? »Sådär...«, svarade han och kontrade med ett »själv då?« »Sådär...«

Ärlighet varar längst, va?!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan ofta inte låta bli att ställa motfrågor när någon har det "så där". Reaktionerna blir alltid intressanta; antingen får man dela någons upplevda jävlighet en stund eller så början någon att gråta och be en dra åt helevete.

Anonym sa...

tror de flesta har det "sådär" ibland. man kan verkligen inte ligga på topp jämt.
Men när det känns riktigt, riktigt jävligt är det enklast att bara säga "bra" så slipper man följdfrågor.