lördag, oktober 07, 2006

wtc, trots allt

Jag ska hänga med ungarna (S + M, som vi barnvaktar i helgen) på »På andra sidan häcken« (Why, oh, why valde de inte »Bilar« i stället?).

Helt storstilat erbjöd mrs mig att få göra vad jag ville, så kunde hon ta med ungarna på bio. Men eftersom jag vet att hon gillar att få lite egen tid, och jag vet att hon behöver det särskilt mycket nu, så sade jag att det var okej för mig att hänga med dem. För det är det verkligen.

»Då kan ju jag se en annan film.«
»Eh. Mm.«

Jepp, jag vet. Hon vet. Men hon ska gå ändå.

World Trade Center, here she comes.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag och frun och barnet var och såg "Bilar" för några veckor sedan. Den var inte så bra, så förlusten är inte så stor.

superkryp sa...

Egentligen visste jag ju att du hade bloggat om den.

Men Bilar är nog ändå mycket mycket bättre än På andra sidan häcken. Tror jag.

Anonym sa...

Har inte sett På andra sidan häcken än. Hur var den? Bilar är helt ok, tycker jag. Blev lite fuktig i ögonen över ett lyckat depåstopp minns jag. :) Vad tyckte mrs om WTC?

superkryp sa...

För mig är det lite vi mot dom, och jag har alltid föredragit Pixar före Dreamworks. Lite löjligt kanske. Hur som helst. Det fanns några få rätt roliga scener, tyckte jag. Tioåringen tyckte att den var jätterolig.

Jag såg att du redan hade sett vad mrs tyckte om WTC. :)