söndag, oktober 08, 2006

läste gubbsoda...

angående hans milda depression. Blä för depression. Såväl diagnostiserade som odiagnostiserade depressioner (eller det kanske inte får kallas depression då?, det kanske blir nån slags patentintrång...).

Väl där läste jag Emmas kommentar om gynekologen som kände igen henne från teve.

Vet inte om det hade klassats som värre (jag tror inte det), men det hade inte känts så jättehemma om min doktor, som skulle utföra koloskopin på mig, skulle ha känt igen mig. I de lägena känns det rätt nice att vara anonym.

Iofs vet jag att jag inte behöver vara helt anonym. Första gången »jag« gjorde en sån (tråkig) undersökning och såg att man såg det hela på en teveskärm, tänkte jag. Åh, det här skulle Catherine ha sett!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, nej, den där gynekologhistorian var ingen rolig historia. :)

På det där matprogrammet Du är vad du äter, eller vad det hette, var en pojkvän/man med i rummet när frun/flickvännen fick en tarmsköljning. I det läget hade jag nog helst velat vara både anonym och ensam i rummet. Eeeew.

superkryp sa...

Superfräscht! ;S

Urologen sa...

Kul att du länkar, men du måste se till att länken funkar! :)

Och visst är depression blä. Och jag skulle nog vilja påstå att det finns lika många odiagnostiserade depressioner som motsatsen.

Max/Gubbsoda

superkryp sa...

max: Fixat. Dåligt av mig... :/

Anonym sa...

Stod om det i dn idag, hinner inte leta upp länk just nu. Det stod i alla fall att den största anledningen att depressioner inte behandlas är just att folk inte söker vård, eller ens är medvetna om att det är depression de lider av. Och att många människor som faktiskt söker vård inte får rätt behandling pga läkarnas okunskap.

Urologen sa...

Ja men du ser.