tisdag, oktober 24, 2006

nämen

Ljusbruna (inte beiga, ljusbruna!) stövlar ihop med ljusbrun skinnjacka är inte min favoritkombination. Det var inte jag som hade det på mig, alltså, men det är inte så snyggt, tycker jag.

Däremot mörkbruna höga stövlar med patina. Det är grejer det.

Eller svarta höga stövlar, så klart. Men det har jag ju sagt förut. Höga svarta är väl det enda som är bra med hösten över huvud taget...?! (Inte bara den här hösten, utan alla års höstar.)

~o~

Killen mitt emot mig sitter och spelar låtsastrummor på knäna. Det får mig att tänka på när jag gick i sjuan. Då satt jag och trummade på knäna och min kompis försökte få mig att sluta för att nån snygg tjej gick förbi. Jag fattade inte då, men är det inte bättre att kompisen (jag i det här fallet) är töntig, så att rätt kille är kool (och inte spelar trummor på knäna). Tycker tjejer att det är okool med killar som spelar trummor på knäna? Jag fattar ingenting, DET fattar jag.

~o~

Om a-ha fick göra om nånting i sin karriär, skulle de då ha raderat låten »Touchy« ur sitt annars så fina låtbibliotek (kommer inte på det rätta ordet. Grr...)?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skojar? Att trumma på knäna är förmodligen det töntigaste man kan föreställa sig. Töntigheten börjar kring 12-årsåldern, när folk börjar trumma, och slutar vid säg 42-årsåldern, då det är ett direkt lagbrott att trumma på knäna. Efter detta trummar killar inte på knöna. Poängen är att ju äldre, destor värre.

Detta gäller offentliga miljöer.