tisdag, oktober 03, 2006

utmanare redo? - gladiator redo?

Jag blev utmanad av SANDRA.

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Rock och plipp-plopp. Mest plipp-plopp.

Favoritartist?
Depeche Mode, bob hund, Sigur Rós, a-ha, David Bowie, Iggy Pop, Bauhaus och Thåström.

Låt som gör dig glad?
»Ska du hänga med? Nä!!« med bob hund

Bästa låten?
Bästa låten någonsin: David Bowies »Ashes to Ashes«
Just nu: »Nothing's Impossible« med Depeche Mode

Sämsta låten?
Opus gamla kräkmedel »Life is Life«.

Bästa partyhiten?
»Take Your Mama Out« med Scissor Sisters

I din mp3-spelare?
De tio första som kommer upp när jag blandar det jag har i iPoden:
Sigur Rós: »Hoppipolla Afturabak«
Depeche Mode: »The Sinner in Me«
Anna Ternheim: »Calling Love«
Sigur Rós: »Heysatan«
Scissor Sisters: »I Can't Decide«
Nick Cave: »Into My Arms«
Peter Murphy: »Final Solution«
a-ha: »Cosy Prisons«
Depeche Mode: »Sister of Night«
a-ha: »Analogue«

(Fan, vad svårt. Jag kommer säkert att ändra mig tio gånger bara ikväll...)

Jag skickar kedjebrevet utmaningen vidare till:
Catherine
Emma
Jonas
Sara
Magnus

och
Kpist
samt
Biggis
Vanja

5 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Trots att jag inte blev (ett dugg) utmanad, ska du få min lista (som straff):

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Brittiskt vemod, lite soul, r'n'b och old school hiphop. Rock, om det är typ Alice In Chains och Soundgarden.

Favoritartist?
Alltid David Bowie, för evigt. Prince funkar också bra.

Låt som gör dig glad?
DMX "Up In Here"

Bästa låten?
Bowie, allt det gamla, från Hunky Dory till Diamonds Dogs.
Faithless "Insomnia" är en stor dansgolvs-favvo!

Sämsta låten?
Få inte igång mig här... Har lite svårt att fokusera på någon särskild nu, men Basshunters båda, äckliga låtar ligger i topp i skrivande stund.

Bästa partyhiten?
Återigen, DMX "Up In Here". Och KRS-One "The Sound Of The Police".

I din mp3-spelare?
Pinsamt, men jag har ingen... Men hade jag en, skulle det rymmas mycket Håkan Hellström, Oasis, Keane men absolut ingen James Blunt.

Där fick du! :-)

Miffo Maria sa...

Åhh, vilken utmaning!! :D

Anonym sa...

Nu har jag svarat! :)

Anonym sa...

ojdå. En uppgift, tack.

Anonym sa...

Fixat.