fredag, oktober 06, 2006

på åttiotalet


Foto: Elvis

Jag har en Swatch-klocka som, om min dåvarande flickvän inte strippat den, (enligt mrs' (f.d.?) kompis C som hade koll på Swatch-klockor i början av nittiotalet) skulle ha kunnat säljas till samlare i början av nittiotalet. Fuck dat. Nu ligger den (nog) i en av tioåringens leksakslådor. Eller oxå i skräplådan i köket.

Fan, nu snärjer jag in mig i för många parenteser igen. Enligt Svenska skrivregler ska man ikke använda parentes inuti parentes. Jag gillar inte den skrivregeln. Inte alls.

Ja ja.

Oftast blir jag bara besviken när jag ser gamla bilder, för helvete vad ful och trist jag har sett ut genom åren. Men ibland kan det faktiskt vara roligt att se gamla bilder.

Jag blir sugen på att ha svart hår igen. Jag tycker att det är jätteroligt med svart hår. Svart stubb däremot... Njae.

Ridbyxor har jag oxå på bilden. Inte för att det syns, men jag har det. Askool, tyckte jag då. Askool (men tveksam till om jag skulle känna mig hemma med ett par ridbrallor på mig nu), tycker jag nu. Då menar jag alltså riktiga arméridbrallor.

Observera oxå att jag har klockan på höger arm. Bara en töntig fix idé. Jag hade glömt att jag höll på att fjanta mig med att inte veta om jag skulle ha klockan på vänster eller höger arm. Jag försökte vara excentrisk, men i verkligheten var jag bara töntig. Så klart. Och så lite gullig.

Nu en fredagkvällskaffelatte (fast det är emot alla kaffekonventioner i världen).

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har just ikväll upptäckt din blogg. Fortsätt skriv, du är jätterolig...:-)
Trevlig helg!
/Linda

Vanja sa...

Och fortsätt vara lite småtöntig med klockan på höger arm :)

(måste bara säga att det var OVANLIGT många bokstäver man skulle fylla i i rullstolsfältet idag - rjylfadurkt)

The Female Dinousaur sa...

Svart hår är fint. Det måste jag säga eftersom jag just blivit svarthårig... Snygg, 80-talig bild. Och grymma ögonbryn...

superkryp sa...

linda: Hej! Kul att du kom hit. :)

vanja: Jag har inte haft nån klocka på flera år. Ibland försöker jag se om jag ska ha klocka eller inte, men då har jag haft den på vänster arm. Jag har inte tänkt köpa nån »finare« klocka förrän Magnus bloggade om en Omega han vill/ska köpa. Nu är jag tyvärr sugen igen.

biggis: Ah. Färgade ögonbryn/ögonfransar, så klart! :D Och kort svart hår är snyggt, men inte stubbat (tror jag). Kort svart hår på tjejer är ju oxå extremt klassiskt snyggt. :)

Anonym sa...

fin bild. och svart hår är fint.