måndag, januari 29, 2007

bra men inte bra

Det finns några band som jag tycker är bra. Bra utan att jag tycker att de är så bra att jag orkar lyssna på dem, menar jag.

Placebo till exempel. Jag försöker lyssna och tycka att de är bra, men efter alldeles för få låtar känns det bara som gnäll. The Pixies är ett annat sånt band. Skitbra... bara jag slipper lyssna på dem. Så, frågar mig gärna vilka jag gillar.

"Gillar du Pixies?"
"Japp."
"Vilken skiva är bäst då?"
"Ingen aning, jag lyssnar inte på dem..."

Men jag vill ändå tycka om dem. Jag vill!

Pinsamt nog stod Joy Division med på samma lista tidigare. Det är först på senare år som jag insett att jag verkligen tycker att de är så bra (som de ju är) och inte bara för att jag VILL tycka att de är bra.

1 kommentar:

ande sa...

Nästa gång kan du svara Doolittle!
Och att Tame är bästa låten, den borde för övrigt Syndromet spela. Endast 1.55 lång!