fredag, januari 19, 2007

kass handstil

Fan vad jag är avis på folk som har snygg handstil. Jag har så jävla ful, skakig och spretig handstil att jag aldrig orkar läsa vad jag har skrivit. Orkar eller kan. Jag ser inte vad det står. Jag kan ofta gissa vad det borde stå, men jag ser inte att det verkligen står det. Om jag ska skriva läsligt så måste jag skriva med versaler, bara versaler. Moget.

Jag är såpass trött på handstilen att jag googlade lite efter skrivtips. Då hamnade jag på typ dagisövningar på att skriva bokstäver. Jag vet inte om jag är beredd att börja om helt från början.

Jag vet, moget att sitta och gnälla om det här på en fredagkväll. Sneglar upp mot romflaskan. Sippa på lite rom stället? Njae... jag tror att jag bara ska  somna in  domna bort framför teven.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Aj. Jag delar din smärta. Redan i femman gav mina lärare upp försöken med specialpennor, specialpapper och märkliga tillbehör att fästa på pennorna och tvingade mig att skriva läxor och sånt på skrivmaskin. Gemener gav jag upp under lågstadiet.

Zoe sa...

ja, alltså, gemener är grymt ute. jag har aldrig förstått tjusningen med gemener. bara i min blogg funkar de. när jag skriver för hand (händer sällan nuförtiden) blir det ENBART MED VERSALER. stå på dig.

superkryp sa...

Ha ha. Versaler it is, then. :)

Zoe sa...

BRA! när jag skulle lämna in en uppsats på den tiden då man fortfarande skrev för hand i skolan, skrev jag med enbart VERSALER. och min lärarinna skällde ut mig och sa att jag skulle skriva om allt. när jag gjorde det sade hon: "du borde ha stått på dig. om du vill skriva med versaler måste du ha rätten att göra det" ... sen dess säger jag bara: fuck skrivregler.