onsdag, januari 17, 2007

dagens funderingar

När Steve Jobs presenterade iPhone sade han "boom" några gånger. Jag kom att tänka på nån men kommer inte på vem jag tänker på. Kan det vara han i amerikanska versionen av The Office? Vem säger "boom"...?!

~o~

Tioåringen har tidigare varit väldigt noga med att tala om att han inte gillar småungar. I lördags drog han M i vagnen och pratade allvar (= skit om skolan) med Ande. Ryktet gick om att han kände sig såpass hemma hos M och Ande att han öppnade kylen när han tyckte att vatten var för tråkigt att dricka. Ooops. Idag blir han hämtad av Ande redan klockan tre. Unreal. Fan, vad skönt. Tack igen, Ande.

~o~

Sitter och funderar på om jag ska göra den där 100-listan som silverfisken körde igång. Samtidigt bär det mig emot. En 100-lista där ett gäng av nuffrerna blir typ 67. Jag sitter vid ett bordet som är gult, 68. nu är jag trött på siffror, etc. känns lite sådär. Funderar på en 10 x 10-lista i stället. Mycket lättare, men svårare, men roligare, men tråkigare... Sen dansar jag vidare.

Inga kommentarer: