fredag, januari 19, 2007

morgon

Vaknade med ett ryck av att telefonens alarm. Det var inte jag som behövde gå upp, det var mrs' telefon som larmade. Vaknade ur en dröm om en f.d. arbetskamrat. Drömde att jag och tioåringen var hemma hos honom och kollade på hans motorcyklar. Tioåringen råkade välta en av motorcyklarna och den f.d. arbetskamraten bara skrockade. Motorcykeln som välte var en av mina gamla motorcyklar, en Triumph-chopper. Det var nog hög tid att vakna ur den drömmen. Den var helt ute och cyklade, men inte på nåt roligt sätt... Den snubben köpte inte min motorcykel och han skulle ha flippat ur fullständigt om en av hans motorcyklar välte.

Idag är det en sådan dag, en dag som jag hellre skulle tillbringa i dvala i sängen - helst med en bättre dröm. I stället ska jag lämna orospojken i skolan, fast han sitter i soffan och ser bedrövad ut. Sedan åka till jobbet och väl där måste jag väl göra nåt vettigt...?, typ arbeta...? hela dagen.

Inga kommentarer: