fredag, januari 26, 2007

dagen i korthet

1. 20 minuters väntan på frukost (som sedan åts).
2. Bla bla bla.
3. Insåg att ett av mina favoritord är "replika", om man säger det med kort e. Alltså repp-lih-ka (och inte replik-a).
4. Förtog (med fruktansvärt dålig barnslighet och omedmänsklighet) viss glädje hos kvinnorna när jag berättade vem det var som hotade sin tjej/sambo/fru för någon/några månader sedan. "Han som är så söt", lät det... Mm, tycker du inte det längre...?!
5. Mer bla bla bla.
6. Halvkackig mat.
7. Ännu mer bla bla bla.
8. Funderade på att någon på jobbet berättade att fingeravtrycken växer ut igen även om man bränner bort dem. Så... Men in Black-tricket funkar inte. Funderade på om Se7en-tricket (när han ju skar bort fingeravtrycken) funkar i verkligheten... Måste kolla upp det.
9. Lite, lite mer bla bla bla.
10. Gick och drack en öl på O'Leary's (stavas det så?). Vi diskuterade bland annat vilken veckodag det är bäst att se sorgliga filmer. En tjej tyckte att fredagar funkar helt okej. Jag säger jämt skägg mellan söndag och måndag.
11. Nu sitter jag på trean, på väg hem. Chaffisen åkte inte genom gamla stan, utan genom city - utan ett ord i högtalarna... Fyra pers gick fram för att höra om han var helt bränd. (Lite bränd var han, om han kör fel väg utan att varna... tycker jag.)

Trevlig fredagkväll. Det var mycket, mycket länge sedan jag drack en öl. Ännu längre sedan jag drack en öl "ute"...

Inga kommentarer: