lördag, januari 13, 2007

guy pearce

Jag gillade Memento som fan när den kom. Jag kommer ihåg att jag och mrs vände på soffan så att vi kunde sitta bekvämt och glo på datorskärmen. På den tiden - runt 2000 - tankade jag skitofta ner filmer som jag hade läst om på olika forum. Det var oftast filmer som jag trodde skulle dröja en evighet tills de kom hit som jag tankade hem.

Ikväll har det gått (en går just nu) två Guy Pearce-filmer på tv. När jag fastnar för nån tjej/kille så som jag gör, när jag ser filmer jag trillar av stolen när jag ser, då vill jag att det ska gå så jävla bra för deras karriär. Alltså så bra att de får kanonroller i världens bästa filmer.


De två filmer Guy Pearce var med i efter Memento var "Time Machine" och "Greven av Monte Cristo", alltså en riktig skitrulle (som inte ens blev lite bättre för att Jeremy Irons var med) och en där han spelar ett riktigt as. Det är väl okej att spela ett svin och ändå ha en lyckad karriär, men som sagt: "kanonroller i världens bästa filmer"...

Nu har jag i och för sig hört att The Proposition ska vara bra så jag kanske inte behöver oroa mig för Guy.

Ibland när jag skriver sådana här bloggar och efteråt tycker att det blir för upprapningsaktigt (jag ska inte säga vad jag brukar kalla sådana bloggar) så funderar jag bara på att slänga skiten, men det gör jag oftast inte. Läs och sortera in det under hjärndödheter bara...

Inga kommentarer: