tisdag, januari 30, 2007

jag är ingen talare läsare men...

1. ”Jack” av Ulf Lundell.
2. ”Utvandrarna” av Vilhelm Moberg.
3. ”Hemsöborna” av August Strindberg.
4. ”Nässlorna blomma” av Harry Martinsson.
5. ”Röde Orm” av Frans G Bengtsson.
6. Arn-böckerna av Jan Guillou.
7. ”Sagan om ringen”-trilogin av JRR Tolkien.
8. ”Krig och fred” av Leo Tolstoj.
9. ”Svindlande höjder” av Emily Brontë.
10. ”Män är från mars, kvinnor från Venus” av John Gray.
11. ”1984” av George Orwell.
12. ”Lysande utsikter” av Charles Dickens.
13. ”Harry Potter och de vises sten” av J K Rowling.
14. ”Jane Eyre” av Charlotte Brontë.
15. ”Da Vinci-koden” av Dan Brown.
16. ”Anne Franks dagbok” av Anne Frank.

uppdatering: Jag har alltså läst de fetlagda böckerna. (3, 5, 6 och 15)

---

  1. En sak är säker, jag skulle aldrig i livet få för mig att börja prata om böcker, om jag försökte ragga.

  2. Jag blev mer förtjust i bokhorornas citattecken (“” i stället för "", men i Sverige ”kör vi” med ”” och inte med “” ) än i själva boklisteidén... När fixar webbläsarna det av sig själva?!

5 kommentarer:

I stort sett menlös sa...

Borde det framgå av din lista vilka böcker du läst eller? ;)

superkryp sa...

De är fetade. Synd inte det? :-O

(Glömde skriva det. Nu står det!)

En del har strukit böckerna de har läst, men då verkar det som att jag ska läsa de andra böckerna och det har jag INGA intentioner att göra. :$

I stort sett menlös sa...

Jag misstänkte att så var fallet. Å andra sidan kan jag lätt tänka mig att du skulle kunna ha läst alla som inte var fetade, så lite förvirrad blev jag.

superkryp sa...

Åh, jag skulle inte ha sagt nåt... ;)

Plast-ankan sa...

Jag har inte läst 4,5,6 och 10.