måndag, januari 01, 2007

skit 1 och 2

Skit 1

Imorgon börjar jag jobba igen, efter en dryg veckas ledighet. Det har känts tungt som fan. Inte att julen är slut, alltså, men semestern.

Sen insåg jag att jag satt och trodde att jag skulle till gamla jobbet, inte det nya. Shit, vilken lättnad. Då var jag ändå inte särskilt ångestdrabbad överhuvudtaget, men lättnaden gjorde att jag nog insåg att det har varit en nagel i ögat på mig under dagen.

Skit 2

Missade det mesta av Ivanhoe - men eftersom anledningen var att vi fick besök av tioåringens yngstekusin M, med tillhörande föräldrar och farmor (min mamma, alltså), gjorde det ingenting. Jag blir ändå sur över hur sumpiga (tioåringens senaste uttryck) Robin Hood och Ivanhoe är i filmen. (Jag ska inte ens gå igång över den nya tv-serien Robin Hood, som verkar grymt såsig efter att ha tjuvkollat i några minuter.)

Nåja. Jag gillade Errol Flynns Robin Hood när jag var liten. Nu vetefan om jag gillar Robin Hood alls..., och äh, jag orkar inte ens gå igång över Ivanhoe som ju är värsta mesen. Till skillnad från hur Ivanhoe är i filmen som jag såg när jag var liten - den med Elizabeth Taylor som Rebecca. Den stämmer säkert jävligt mycket sämre överens med boken, men det har jag ingen aning om (illitterat som jag är).

1 kommentar:

Anonym sa...

Sumpig var ett jäkla bra uttryck. Ska försöka anamma det. Leverera gärna fler dylika ur tioåringars vokabulär.