tisdag, januari 09, 2007

ljugpotta

Bloggtrams snott från Kulturbloggen som snott från... någonstans.

Fyra sanningar och en lögn. Vilken är lögnen?

1. Jag har blivit filmad av Staffan Hildebrand. Resultatet visades i teve.

2. Jag har inte lärt mig mitt telefonnummer till jobbet, fast jag har jobbat där i snart ett år.

3. Jag försökte lägga till förnamnet Draake i slutet av 80-talet men fick avslag.

4. Jag har sparat på pennor sedan jag var liten och har över tusen pennor.

5. Jag har gjort ett flertal skönhetsoperationer.

~o~

Gissa!

Förresten, mrs får inte gissa om hon nu ens hade tänkt göra det. Inte online i alla fall.

9 kommentarer:

Emma sa...

Tror på femman! (Btw, både du och mrs hade fel på min en-ska-bort-grej. Hihi.)

Catherine sa...

emma - men det var ju för den där negationsgrejjen. Jag trodde stenhårt att du genomfört stearinljusceremonin och jag läste liksom inte in "inte". sådeså ;P

superkryp sa...

Jag gick oxå på dubbla negationer. Måste öva mig i att läsa tror jag.

Anonym sa...

Även fast jag känner dig väl så är jag osäker, men jag tror att 2:an är en lögn.

Emma sa...

Tss tss tss. Ni måste vara listigare, mer vakna när ni besöker Shoot me while I'm happy. Begrips? Det var bara ett första test.

I stort sett menlös sa...

Bara för att jag känner igen mig och att det lätt skulle kunna vara jag, så tror jag på 2:an.

Puckohue sa...

Jag gissar på trean bara för att vara annorlunda. Femman var lockande, men lite för lockande, och tvåan har för många redan gissat på.

Emma sa...

När kommer svaren?

(Och Puckohue: jag vet inte om du såg det på min blogg igår, men M trodde att filmen du tänkte på, med rymdträdgårdarna, kanske hette Android?)

superkryp sa...

emma: Svaren kommer imorrn. (Jag trodde att nååågra till skulle gissa så jag har hållit på det därför.)