tisdag, januari 09, 2007

gubbsjuk, eller...?

Så kom vi oförhappandes in på ämnet dansk film när vi fikade på jobbet. Ni vet säkert redan hur diskussionen slutade.

"Den där pinnsmala, hålögde och glåmige killen, alltså...", sade en av killarna lite lätt avundsjukt (minst).

Det SKULLE ha kunnat vara mig han beskrev, men självklart var det inte det. Självklart handlade det om...

Mads, så klart!

Och nu till det jag skulle säga.

En av tjejerna frågade vilka våra favoritfilmtjejer var och jag kom bara på tjejer som är typ hälften så gamla som jag är, typ Natalie Portman och Kirsten Dunst (är på stan så jag kan inte kolla åldern så dem, men de är ju inte direkt fyrtio i alla fall). Men nu, rätt mycket för sent, kom jag ju på dem jag har nämnt tidigare, i bloggen där jag återbesökte ämnet favorithollywoodskådissnyggingar: Daryl Hannah.

Jag kommer helt plötsligt att tänka på AW som hade tänkt ut svaret på vissa frågor så att hon alltid skulle ha svar på tal, om någon skulle ställa just de frågorna till henne. (En déjà vu-klocka ringer... Har du (jag, alltså) inte skrivit om precis det här tidigare???) Smart, tyckte jag. Inte för att jag tror att jag skulle få användning för tricket någon gång, men smart ändå! Var redo!, alltid redo!, liksom.

1 kommentar:

Miffo Maria sa...

Jaa, du och Mads, det har jag inte tänkt på men så är det.

Jag brukar alltid förbereda mig och tänka ut jättebra svar till tänkbara frågor. Antingen så får jag inga frågor som överhuvudtaget liknar det jag tänkt mig, eller så har jag nergraderat svaren från "jättebra" till "usla".


(Natalie Portman får väl varenda människa att dreggla?)