torsdag, januari 11, 2007

om sanningen ska fram: del 1

Ettan är sann.

När det var valår i början/mitten av åttiotalet kom en kille i plugget fram till mig och frågade om det var jag som var med i "sossereklamen".

"Mm", sade jag halvsurt. Sosse, liksom...

Staffan Hildebrand var på Långholmen och filmade ungdomar för någon slags reklamfilm för Socialdemokraterna. (Jag är inte säker på att det verkligen var sossereklam, men jag har för mig det.) Carl-Gustaf Lindstedt satt på en parkbänk och tänkte tillbaka på livet och mitt öga zoomades in. Filmen visades flera gånger på teve.

2 kommentarer:

Vanja sa...

Oj, finns den filmen att få tag i någonstans mån tro... :)

superkryp sa...

Narcissistisk som jag var spelade jag in den på video, men sen spelade jag nog över det...

Googlade lite igår men hittade inget. :/