söndag, november 19, 2006

att återvända

Hupp. Vi gjorde nåt ihop igår, mrs och jag. Jag trodde inte att det skulle bli så men det blev det.

(... och nu blir det andra eller tredje gången jag skriver att jag inte kommer ihåg vad jag tyckte om "21 gram".) Jag kommer inte ihåg vad jag tyckte om filmen 21 gram, därför valde jag bort "Babel" (av just regissören till 21 gram) just igår. Igår tänkte jag att jag litade mer på Almodovar (får efterhandsfnutta, grav eller akut accent, över vilket (jävla) o?). Övertygad om att det skulle vara misär men oxå övertygad om att det skulle vara på ett skruvat livsbejakande sätt (inte vet jag om det verkligen kan kallas livsbejakande...?!).

Nåja.

Förutom att kärringen (larsgögdn föreslog T9) bredvid mig hade hosta som hon hostade rakt ut (men inte på mig, tack och lov) och att våra platser i salongen (Victoria 3) gjorde att vi var tvungna att sitta och vrida på huvudena (åt höger) på ett jobbigt sätt (Förr hade jag vetat att man absolut inte skulle sitta där vi satt, nu var jag lost när jag köpte biljetterna. Dåligt av mig!) var filmen verkligen bra. Bättre än jag trodde att den skulle vara.

Eh. Nackdelen med att mobilblogga är att det är svårt att skriva lika fort som på tangentbord... Ska fan köpa ett litet (jävla) tangentbord att ha med mig. Nu kollrar jag bort mig mitt i meningarna.

Några saker:
(1) Se Att återvända!
(2) Förlåt att jag svär så mycket (om ni tar illa upp alltså).
(3) Idag tror jag att jag slutar med mina prettocitationstecken - nu räcker det.
(4) Jag ska se Babel, men inte igår.
(5) Använder man citattecken runt titlar varje gång man skriver dem?
(6) Funderar lite på det där med den fula användningen av tre punkter, så som ingen verkar gilla att använda dem, utom (vi?) skolbokspretton (som SÅÅ gärna vill göra rätt).
(7) Penelope är ju jättesnygg! Jag har, av någon anledning jag inte vet, inte tyckt att hon varit på snygg förut. Hmm.

Inga kommentarer: