måndag, november 13, 2006

a-ha på åhlle

När jag var på mitt nya favvo-Åhléns - det vid Odenplan - idag, så spelade de a-ha:s samlingsplatta. Jag blev så glatt överraskad att jag impulsköpte två ljusslingor (julrelaterat) för att få stå där och tjuvlyssna lite, utan att (bara) dumglo.

Jag var på vippen att fråga expediten om det var hon som hade valt musiken, men när jag insåg att jag inte behövde veta så lät jag saken bero. Jag vet inte, men det känns inte som att hon behövde bli dunkad i ryggen av mig för att ha bra musiksmak. Särskilt inte när bra musiksmak just idag betydde, att hon i så fall oxå var kvar i the 80's... musikmässigt. Eller kvar och kvar. Hon var nog född på 80-talet och det var ingen barnarbetare bakom kassan. Hö hö. (Förlåt...)

(Jag är lite manisk idag. Nu slutar jag.)

Inga kommentarer: