onsdag, november 01, 2006

puckade tankevurpor

Jag skulle ha spelat in Kalla fötter på fyran i måndags natt. Men när jag kollade att hårddiskmanicken var rättinställd tänkte jag att det ju var måndag natt, alltså natten till tisdag. Men - burr - tisdagen börjar ju (som vi väl alla vet) redan efter midnatt på måndagen.

Jag vet att jag inte är ensam om att göra sådana här tankevurpor, men jag vill inte vara en av alla puckona som gör dem mer än en gång. Hur svårt kan det vara liksom? (Skitsvårt, uppenbarligen. I alla fall för mig...)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe skön ny logga!

The Female Dinousaur sa...

Måndag, tisdag. Natt, dag. Just nu känns allt som en enda, kall, blöt sörja... Same shit, different name liksom.
Deppig? Jag?

Anonym sa...

Min vanligaste tankevurpa: om jag inte hittar någonting i lägenheten sträcker jag mig efter telefonen och tänker ringa upp saken i fråga, typ ett lypsyl, för att höra var det ligger. Detta händer minst tre gånger i veckan. Jag är efterbliven.

ande sa...

Superkryp: Det är ju alltid svårt att fatta när dagarna börjar. I tidningen står ju programmet under måndag t ex. Finns det inte gamla sköna showview på mackapären?
Emma: Du kanske kan ha en keyfinder på grejerna, då behöver du bara vissla!

superkryp sa...

b*i*g*g*i*s: Håller med! Snart är våren här! ;)

emma: Ha ha ha. Det påminner mig om mina frustrerade försök att hålla upp nån dum manick, som är inkopplad i datorn på rätt sätt, typ ett usb-minne eller nåt, men som datorn inte hittar, och skrika till skärmen, "ska den vara så jävla svår att hitta, den är ju precis här!" och visa upp manicken för skärmen. Mm, jag vet redan då att jag är hjärndöd, men jag tycker att det blir lite Basil Fawlty (så det bjussar jag mig själv på). OBS! Det här händer inte dagligen, men det har hänt nån liiiten yyyynka enstaka gång (eller två).

ande: Bra tips! Det kommer jag att köra med på bärbara telefonerna, fjärrkontrollerna och några andra prylar som brukar försvinna.

Anonym sa...

Ande: MYCKET bra tips! Tack, tack. :)