måndag, november 20, 2006

uppstyckat

Tioåringen verkar behöva en fridag. Som tur är kan mrs' mamma vara med honom... snart.

Så nu ska jag hämta honom och plocka hem honom, sen kommer nog mormor snart så att jag kan åka tillbaka och göra rätt för mig.

Tur att mormor är panschis (pangschis?). Tur (och snällt) att hon ställer upp fast hon blev smittad av hans senaste dunderförkylning. (Jag tror i och för sig inte att det är nåt annat än trötthet nu... och det smittar inte. Möjligen gäspningarna.)

~o~

Uppdatering: Nu har jag hämtat honom. Huvudvärken är som bortblåst. Han tittade storögt på godispåsen från helgen. "Inte en chans att du får godis", sade jag lite syrligt. Han tittade lite ängsligt, orolig att jag är arg för att jag visste redan från början att han inte är sjuk - bara trött. Well. Nu är han hemma och jag frågade honom:
"S, helt ärligt, har du ens liiite ont i huvuet?"
"Nä, inte nu längre, men jag hade det!"

Nu väntar jag på mormor. Han läser.

1 kommentar:

Miffo Maria sa...

Äsch, det blev en hel blogg, så jag lägger den i min blogg ist. :p