torsdag, november 30, 2006

dags att börja fundera på min bäst 2006-lista

Jag ska fan-i-mig göra en Bäst 2006-lista fast det - generellt sett - har varit ett riktigt jävla skitår. Mitt sämsta år sen jag var 16 - 17 something, eller möjligen 22 kanske. Det finns ju så många gamla år att välja mellan...

Men... Jag tror inte att jag ska göra nån Sämst 2006. Det skulle ta för stor plats.

~o~

Idag har jag haft ångest. Jag kanske brukar få det efter magsjuka? Fast förra gången - nyårsafton 04/05 - var jag nog mer gråtmild. Visserligen grät jag nästan till House igår, men bara nästan.

~o~

Apropå listor förresten. Det känns som att jag har bloggat nedlåtande emot listor. Det skulle vara mig i ett nötskal. Första gnälla järnet och sen efterapa... (Ridå!)

~o~

En kvinna på jobbet undrade vad jag "kunde". Hon tyckte att jag var kanon på att dissa mig själv, så hon frågade vad jag var bra på, vad jag kunde. "Hmm, kan vi ta en raincheck på det?", sade jag. Hon vet i och för sig inte någonting om hur jag "mår". (Asskönt.) Jag vill bara att hon ska skämta som om jag är helt normal, för då är jag som mest normal. Men jag fick mig en tankeställare. Vad fan kan jag...? Nåt som räknas alltså. Att jag var en riktig hejare på Quake 3 för flera år sedan och att jag varit (och säkert fortfarande är) - efter lite uppfriskning av de rätta reflexerna - en hejare på ett gäng Nintendo-spel... det räknas nog liksom inte.

~o~

Nog om det nu.

I feel good!

1 kommentar:

Miffo Maria sa...

Klart som fan det räknas! Iaf nintendo...