söndag, november 05, 2006

hmm, sci-fi-mässan


Dave Prowse skriver en autograf för 250 bagis.

Tvingade med mig S till Älvsjömä..., näe Stockholmsmässan. Vi såg Lou Ferrigno (gamle Hulken, ni vet, när Hulk översattes till Hulken på svenska, för på den tiden översattes superhjältarnas och deras fienders namn), Sean Astin (Sam från Sagan om ringen-trilogin), Dave Prowse (mannen bakom Darth Vader-masken i Star Wars originaltrilogi) och Jake Lloyd (Anakin Skywalker från Star Wars Episode I). De skrev autografer för a whopping 250 spänn styck. Alltså, på idolfoto: 250 kr. På eget föremål: 250 kr. Njaeee, inget för oss.

Är så rädd att hamna i nördträsket så jag struntade i att köpa Pat Bateman-actionfiguren som jag har suktat efter ett bra tag, fast han i princip ropade efter mig när jag gick därifrån. Jag försökte tala om för mig själv hur lite jag behövde ha honom i bokhyllan här bredvid mac:en... Nåja. (Jävla skit!)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vad kul, det skulle jag gärna följt med på!

Urologen sa...

Men är det sant? Finns det en Patrick Bateman-figur?

Du såg den, höll i den och KÖPTE DEN INTE?

Var kan jag hitta detta fantastiska monument över 90-talet?

Puman sa...

Haha, jag har köpt en Alien-figur!

Stevee sa...

tycker autografer på plats borde vara typ gratis ! ,,,annars finns det en massa kul figurer osv på www.filmochting.se