söndag, november 12, 2006

sonntag

Mamma (och styvfarsa): lasagne till lunch, Remi (mums för Remi), bullängdsbulle och kaffe
Pappa (och hans fru E): Fler bullar, Mums-mums och mer kaffe.
Hemma: Kebabtallrik med pommes (som vi hade lovat tioåringen).

Glodde på Skärgårdsdoktorn på teven. Samuel Fröhler är rätt skön, tycker jag. Sten Ljunggren är ju självklart bra och »alla« andra som är med oxå. Det är så söndag att glo på Skärgårdsdoktorn.

Idag - både hos morsan och farsan - pratade de (hrmpfh, vi?) om jul och jag började få panik över att bestämma nåt som är så långt i framtiden. (Framtidspanik!) Jag vill bara sitta och mugga, hemma. Egentligen, alltså! Tioåringen skulle spy redan kl 10 på julaftonsmorgonen om vi inte skulle träffa släkten. Nåja. Jag måste skärpa mig så klart, och det kommer säkert att gå bra. I värsta fall får jag väl gömma mig vid Andes (för det är där vi ska vara, och just det är inte jobbigt, bara allt runtomkring) dator och ångestblogga.

Jag får vara glad över att jag inte har ångest över att gå till jobbet imorgon. (Fast jag inte har nåt barbiejobb...)

Inga kommentarer: