torsdag, november 30, 2006

fyrans "nästa program"-remsa

Jag har börjat störa mig oerhört mycket på fyrans remsa som åker förbi högst upp i bild, i slutet av vissa program, om vilket nästa program är på nån av "TV4:s" 140 "underkanaler". Precis när man är inne i upplösningen av nåt spännande så kommer den där remsan och (för)stör stämningen. Då föredrar jag nästan femmans hjärndöda speaker som kommer in lite (alldeles?) för tidigt.

Och nu såg jag att ettan och tvåan flaggar på samma sätt - för att analognätet kommer att släckas - alldeles för ofta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket irriterande är också svt:s olika debattprogram där tittarna kan messa in sina åsikter som sedan rullar i nedre tredjedelen av skärmen. Jag är sådan som inte kan undvika att läsa text och dessutom har jag svårt att koordinera lyssnandet och läsandet. Följaktligen missar jag intressanta diskussioner till förmån för hjärndöda inlägg av Leffe i Hökarängen som sitter och super till framför teven och prompt ska ge sin syn på dagens ämne.

Anonym sa...

Jag har också börjat reta mig något enormt på att se vad nästa program är och förstå att detta program snart är slut. Det är som att kolla klockan när man ser en bra film på bio, det är helgerån.