tisdag, november 21, 2006

mobilus telefonus telephonum portatile

Förresten.

Igår fick jag reda på att jag har vunnit en mobiltelefon. Oväntat men roligt. En Sony Ericsson K610i. En 3G-telefon med lägre nummer än den jag har nu (K750i). Jag fattar verkligen inte Sony Ericssons numrering av nallar... men jag antar att den är sämre fast bättre. Eller bättre fast sämre, om ni hellre vill.

Vet inte om jag ska fortsätta använda den jag redan har eller byta till den nya. Mrs får den som jag inte ska ha, alltså, och tioåringen den som mrs har nu.

4 kommentarer:

vedeldad sa...

Grattis! Var vann du den och vad fick du göra för att vinna den?

Anonym sa...

Är jag fruktansvärt reaktionär när jag för mig själv undrar vad en tioåring egentligen behöver ha en egen mobiltelefon för? Å andra sida tillhör jag enligt undersökningar jag har läst en enstaka procent i min åldersgrupp som inte äger en, så jag kanske inte bör uttala mig ...

//JJ

Anonym sa...

Skulle du mot all förmodan vara intresserad av ett seriöst förslag på mobiltelefon på latin så vill jag förresten minnas att Ebbe Vilborg i det senaste svensk-latinska lexikonet (Norstedts, 2001) föreslår telephonum portatile.

//JJ

superkryp sa...

johan: Innan han fick den tyckte jag inte att det fanns någon anledning men nu i efterhand har den varit väldigt användbar vid många tillfällen.

Det har funkat som en trygghet för honom, att kunna ringa oss om han har en sugig dag i plugget (vilket tyvärr händer). Bara att ha vetskapen om att kunna ringa om han känner att han vill.

"... mot all förmodan"

Näe, jag är jätteintresserad. Tack! :)