söndag, november 26, 2006

i bakhuvudet

I fredags, när vi satt och såg Love Actually, försökte vi komma på vad hon heter (och i vilka filmer hon har varit med (typ, nyligen)), tjejen/kvinnan som "tog hand om" sin sjuka brorsa.

(Säg det inte om du kommer på det!)

Härligt!, att inte komma på vad nån heter, fast jag har det i bakhuvudet. Jag älskar att testa mig fram, vilken bokstav börjar förnamnet på... Helst ska jag gissa det och inte behöva få höra första bokstaven (av nån som vet eller imdb:ar det).

Kate...? Inte? Näe, vänta. Laura, va? Laura! Laura... hm.... uh.... Ingalls? Nä nä, jag vet, inte Laura Ingalls (även om det inte var riktigt så som på bilden i länken jag mindes henne, så var det inte hon som var med i bla bla bla).

Så... Ni vet det säkert. Hon har varit med i otaliga (kanske inte otaliga men rätt många) filmer.

Markera det svarta nedanför om du är nyfiken men inte vet och inte orkar fibbla mer.

Laura Linney

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra gjort att att komma ihåg på namnet Laura Linney (fattas bara) , det betyder att du sett flera filmer med lite kvalitet. Hon är en av dom bästa skådisarna.

Anonym sa...

Laura Ingalls låter som om hon är med i Lilla huset på prärien.

superkryp sa...

Laura Ingalls-länken länkar till en Melissa Gilbert-bild, Melissa Gilbert är oxå känd som... "Lilla huset på prärien"-Laura Ingalls. Det var henne jag tänkte på. :)

http://www.imdb.com/name/nm0001271/